GLS Online

 

Pro tisk jednotlivých štítků vám bude sloužit záložka "Tisk štítků". V této záložce si ke každé zásilce zvolíte požadované služby, výši dobírky či datum odeslání.

 

 

Tato možnost je vhodná pro případ, že chcete štítky tisknout jednotlivě. V případě tisku 4 štítků na stránku, postupně ukládáte štítky do fronty a následně tisknete od pozice která Vám bude vyhovovat. Pokud budete tisknout více štítků najednou, využijte možnost „Importování údajů o štítcích“.

Nejprve vyplňte informace o odesílateli a příjemci a další požadované informace pro odeslání - počet kusů balíků, dobírkovou částku, variabilní symbol a datum vyzvednutí balíku na adrese odesílatele. Až poté vybírejte potřebné služby. Pole, která jsou označena hvězdičkou (*) jsou povinna vyplnit.

 

 

POZOR: Výběr služby musíte zvolit až po zadání informací o odesílateli a příjemci. Pokud provedete opačně, služba se nezvolí.

 

CashService (Dobírka)-  Maximální výše dobírky v ČR je 60 000 Kč, SK 2000 €, H 500 000 HUF, SLO 2000 €, HR 13000 HRK, RO 5000 RON. GLS převádí vybranou hotovost za dobírky na klientův účet třikrát týdně. Dobírková částka se vyplňuje v tabulce pod údaji odesílatele. U exportních zásilek s dobírkami je nutné povolení ze strany GLS.

ExpressParcel (Expresní balík) – tato služba zajišťuje dopolední doručení, v některých oblastech však není dostupná, pro zjištění dostupnosti služby na daném PSČ kontaktujte zákaznický servis. Kód služby: T12.

ShopDeliveryService (Doručení do ParcelShopu) – po vybrání této služby se Vám otevře nabídka, kde si zvolíte ParcelShop (výdejní místo), na který chcete danou zásilku doručit. Na vyzvednutí máte 5 pracovních dnů. Kód služby: PSD.

FlexDeliveryService (Oznámení o nedoručení zásilky- Příjemce obdrží informace o průběhu doručování balíčku e-mailovou zprávou. Ve zprávě je uveden speciální kód s internetovou adresou, na které si příjemce může zadat jinou adresu, datum a čas pro doručení balíčku, případně jej přesměrovat do GLS ParcelShopu. Ke službě FlexDeliveryService lze připojit doplňkovou službu FlexDeliveryService-SMS, na jejímž základě příjemce obdrží i SMS s informacemi o doručení.Kód služby: FDS, FSS.

Pick&ShipService (Vyzvedni a doruč na libovolnou adresu) -  GLS vyzvedne balíky z adresy určené zákazníkem a doručí je kamkoli po ČR nebo Evropě. Adresa odesílatele je ta, na které se balíček vyzvedává a balíček se doručuje na adresu adresáta/příjemce.

Důležité: GLS Online při objednání služby Pick&ShipService netiskne štítky. Program totiž posílá objednávku přímo na server GLS. Druhý den po objednání GLS vyzvedne připravený balík na uvedené adrese, označí ho štítkem a třetí den ho doručí.  

Kód služby: PSS() – znamená nejbližší možné datum nebo kód PSS (2012.11.30) – pevné datum

 

Pick&ReturnService (Vyzvedni a doruč mně) - GLS vyzvedne balíky odkudkoli z ČR nebo Evropy a doručí je na klientovu adresu. Adresa odesílatele je ta, na které se balíček vyzvedává a balíček se doručuje na adresu adresáta/příjemce.

Důležité: GLS Online při objednání služby Pick&ReturnService netiskne štítky. Program totiž posílá objednávku přímo na server GLS. Druhý den po objednání GLS vyzvedne připravený balík na uvedené adrese, označí ho štítkem a třetí den ho doručí. 

Kód služby: PRS() – znamená nejbližší možné datum nebo kód PRS (2012.11.30) – pevné datum

 

SMSService (SMS avízo o doručení zásilky) – SMS s volitelným textem, která se odešle příjemci v momentě odeslání dat o zásilce GLS. Je zde přednastavený text, který můžete upravit dle potřeby a tlačítky „Odesílatel“, „Číslo balíku“, „Dobírka“ automaticky doplnit údaje o zásilce. 

SMSService /SM1 – Příjemci můžete zaslat upozornění přes SMS, že mu byl expedován balíček. 

Kód služby: SM1(+420774123456) nebo SM1(+421905123456|Vase cislo balicku je #ParcelNr# a je na dobirkovou castku#COD#|1)

Tento způsob naimportuje vlastní text sms a ta je ihned po vytištění štítku odeslána.
1 – odeslat sms ihned po vytištění
0 – odeslat sms z fronty zpráv (ručně, ale s importovaným textem)
#ParcelNr# - zástupný znakpro číslo balíku
#COD# - zástupný znak prosumu a měnu dobírky

 

2.     SMSService /SM2- Příjemce balíčku obdrží v den rozvozu SMS zprávu s časem doručení balíčku. 

Kód služby: SM2(+420774123456)

 

 

PreadviceService (Avizace předem) – GLS informuje adresáta o doručení zásilky, a to formou SMS ráno v den doručení. Textová zpráva obsahuje identifikační číslo zásilky, předpokládaný čas doručení v rozmezí 3 hodin (např. mezi 8:0 a 11:00) a telefonní číslo zákaznického servisu GLS. Kód služby: SM2. 

 

ExchangeService (Výměna balíků) – GLS výměnou za doručený balík vyzvedne a doručí jiný balík, který se nachází u adresáta zpět odesílateli. Tato služba je dostupná pouze na území ČR.  

Důležité: Při objednání této služby musí být nejdříve zadány údaje o příjemci a poté údaje o balíku, který GLS vyzvedne u tohoto příjemce. Při zvolení této služby se nejprve tiskne štítek pro balík od vás k příjemci a po vytištění se bude tisknout štítek od příjemce k vám, anebo na jinou adresu. Druhá etiketa se musí vložit do průhledné obálky čárovým kódem směrem k balíku. Etiketa bude použita na vyzvedávaný balík. Kód služby: XS.

 

DocumentReturnService (Dokumenty zpět) - Zpětné zaslání potvrzených doprovodných dokumentů. O dostupnosti služby se informujte na naší Zákaznické lince

Kód služby: SZL(číslo_dodacího_listu)

 

DeclaredValueInsuranceService (Jednorázové připojištění balíku) – Jednorázové připojištění při hodnotě zboží nad 6.000,- Kč. Podrobné informace naleznete ve „Všeobecných obchodních podmínkách“. Kód služby: IN1, IN2, IN3, IN4.

AddresseeOnlyService (Do vlastních rukou) – Doporučený balík, který musí být doručen konkrétní osobě. Osoba se při doručování musí prokázat platným průkazem totožnosti s fotografií. Číslo průkazu musí být zaznamenáno do rollkarty a je viditelné na potvrzení o doručení. Tato služba je dostupná pouze po ČR. 

Kód služby: AOS(Jméno,Příjmení, 4 poslední číslice občanského průkazu)

 

Guaranteed24Service (Garantované 24H doručení)- Tato služba zajišťuje doručení zásilky následující pracovní den. V mimořádných případech, kdy GLS nedoručí tuto zásilku následující den, vrátí GLS odesílateli zpět cenu za přepravu společně s dvojnásobkem poplatku za tuto službu. Kód služby: 24H.

 

ThinkGreenService (CO2  neutrální přeprava) – Objednáním této služby přispíváte na výsadbu nových stromů ve volné krajině v ČR za účelem kompenzace CO2 vzniklého z přepravy vašich zásilek. Kód služby: TGS.

 

Kódy služeb můžete použít při importování štítků pomocí csv souboru. Po následné naimportování se propíší ke každé zásilce zvlášť.